Aktualności

Ostatni Mikser Kulinarny w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów (foto- i wideorelacja)

14.06.2018

W drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów sieć hurtowni MAKRO Polska zorganizowała dziewięć spotkań edukacyjnych, w których udział wzięło ponad 2000 uczniów z całej Polski. W ramach ostatniego Miksera Kulinarnego, który odbył się w restauracji Babinicz w Szczawnie-Zdroju, na uczestników czekały warsztaty i pokazy kulinarne oraz prelekcje.

Do kompleksu Dworzysko w Szczawnie-Zdroju przyjechało ponad 100 uczniów szkół i klas gastronomicznych. Warsztaty kulinarne poprowadził Wojciech Harapkiewicz – szef kuchni restauracji Babinicz oraz ambasador marek MAKRO Chef, MAKRO Premium i MAKRO Professional. Uczestnicy mogli nauczyć się, jak m.in. przygotować przegrzebki czy homara. Pokaz o wędzeniu i grillowaniu poprowadził Tomasz Czarnecki – sous-chef restauracji Babinicz. Pokazał on młodym adeptom sztuki kulinarnej, że na grillu można przygotować nie tylko kiełbasę i karkówkę, ale również steki czy dziczyznę. Kolejna dawka wiedzy o mięsie czekała na szkoleniu Jacka Bułanowskiego z MAKRO Polska, który opowiadał o wołowinie oraz egzotycznych gatunkach mięs, takich jak krokodyl, struś czy kangur. Natomiast szkolenie o znaczeniu wody w branży HoReCa wraz z degustacją wody Kropla Delice poprowadził Tomasz Wyszomirski.

Wydarzenie zamknęło cykl edukacyjnych spotkań w ramach drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów. W ramach dziewięciu Mikserów Kulinarnych udało się przeszkolić ponad 2000 uczestników z całej Polski. Pokazy kulinarne i prelekcje poprowadzili m.in.: Michał Grzywacz, Michał Kleiber, Sebastian Maliszewski, Maciej Nowicki, Paweł Oszczyk, Cezary Powała, Paweł Serafin, Jakub Steuermark, Jarek Walczyk i Agata Wojda. Swoją wiedzą dzielili się również: Matias Glusman, Tomasz Górski, Dorota Minta, Katarzyna Noga, Radosław Pernach, Wim Van Damme, Alicja Wierzbicka i Józef Wojewódzki oraz Piotr Zych. Tematami przewodnimi wydarzeń były m.in.: owoce morza, ryby, wołowina, sommelierstwo wodne, desery, tłuszcze czy kuchnia na lato.

W trakcie wakacyjnej przerwy odbywać się będą tygodniowe staże, które uczestnicy wygrywali w testach wiedzy. Przyszli kucharze będą mieli okazję poszerzać swoją wiedzę i doświadczenie w restauracjach takich, jak: Babinicz w Szczawnie-Zdroju, Flaming & Co, Focaccia czy Pink Lobster w Warszawie.

Partnerami drugiej edycji programu byli: Kropla Delice – średniomineralizowana naturalna woda mineralna z oferty Coca‑Cola HBC Polska w segmencie wód premium, przeznaczona dla segmentu HoReCa oraz ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii. Partnerami poszczególnych spotkań byli natomiast: Barry Callebaut Polska. Oerlemans Foods Polska, Polski Karp, Quality Meat Program (QMP), Viviers Le Petit Pêcheur, Zakłady Tluszczowe „Kruszwica”.

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Zamknij ×